• Зона адпачынку «Ставок»Зона адпачынку «Ставок»
  • Веткаўскі музей стараверства і беларускіх традыцый імя Ф.Р. ШкляраваВеткаўскі музей стараверства і беларускіх традыцый імя Ф.Р. Шклярава
  • Храм Праабражэння ГасподнягаХрам Праабражэння Гасподняга
  • НовабудоўліНовабудоўлі
  • Веткаўскі раённы выканаўчы камітэтВеткаўскі раённы выканаўчы камітэт
  • Прырода Веткаўскага краюПрырода Веткаўскага краю
Галоўная -  Адно акно -  Парадак абскарджання дзеянняў службовых асоб

Парадак абскарджання дзеянняў службовых асоб

Парадак абскарджання дзеянняў службовых асоб

Выпіска з Закона Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г.
«Аб асновах адміністрацыйных працэдур»

Артыкул 30. Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння
1. Зацікаўленая асоба і трэцяя асоба валодаюць правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.
2. Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (вышэйшую арганiзацыю) альбо ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь адносіцца разгляд такіх скаргаў (далей - орган, які разглядае скаргу).
3. Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калi iншы парадак абскарджвання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі.
У выпадку адсутнасці органа, які разглядаў скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа быць абскарджана непасрэдна ў суд.
Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з грамадзянскім працэсуальным або гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам.

  

Артыкул 31. Тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі
1. Адміністрацыйная скарга можа быць пададзеная ў орган, які разглядае скаргу, на працягу аднаго года з дня прыняцця абскарджваемага адміністрацыйнага рашэння.
2. Орган, які разглядае скаргу, мае права аднавіць тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі ў выпадку пропуску такога тэрміну па ўважлівай прычыне (цяжкая хвароба, працяглая камандзіроўка і інш.).

  

Артыкул 32. Форма і змест адміністрацыйнай скаргі
1. Адміністрацыйная скарга падаецца ў пісьмовай альбо электроннай форме.
2. У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў пісьмовай форме, павінны ўтрымлівацца:
найменне органа, які разглядаў скаргу;
звесткi аб спонсары і трэцяй асобе (далей, калі не пазначана іншае, - асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу):
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства (месца знаходжання) - для грамадзяніна;
назва і месца знаходжання - для юрыдычнай асобы;
найменне ўпаўнаважанага органа, які прыняў абскарджваецца адміністрацыйнае рашэнне;
сутнасць абскарджваемага адміністрацыйнага рашэння;
падставы, па якіх асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу, лічыць абскарджваецца адміністрацыйнае рашэнне неправамерным;
патрабаванні асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу;
пералік дакументаў і (або) звестак (пры іх наяўнасці), што прадстаўляюцца разам з адміністрацыйнай скаргай;
подпіс грамадзяніна, альбо подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць адміністрацыйную скаргу, альбо подпіс прадстаўніка асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу.
3. Адміністрацыйная скарга ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг з выкарыстаннем сродкаў ідэнтыфікацыі, указаных у абзацах трэцім і чацвёртым часткі першай пункта 6 артыкула 14 гэтага Закона.
У адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў электроннай форме, павінны ўтрымлівацца звесткі, названыя ў абзацах другім - восьмым пункта 2 гэтага артыкула.
У выпадку падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме не патрабуецца падпісання электронным лічбавым подпісам дакументаў і (або) звестак, якiя прыкладаюцца да яе, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь.

  

Артыкул 33. Рэгістрацыя адміністрацыйных скаргаў
1. Адміністрацыйныя скаргі падлягаюць рэгістрацыі ў дзень іх падачы.
2. Адміністрацыйныя скаргі, якія паступілі ў нерабочы дзень (непрацоўны час), рэгіструюцца не пазней чым у першы наступны за ім рабочы дзень.

  

Артыкул 34. Пакіданне адміністрацыйнай скаргі без разгляду
1. Адміністрацыйная скарга пакідаецца без разгляду на працягу трох рабочых дзён з дня яе рэгістрацыі ў выпадку, калі:
разгляд адміністрацыйнай скаргі не адносіцца да кампетэнцыі дзяржаўнага органа, іншай арганізацыі;
адміністрацыйная скарга пададзеная неўпаўнаважаных тварам;
адміністрацыйная скарга пададзеная пасля заканчэння ўстаноўленага тэрміну і не ўтрымлівае хадайніцтвы аб аднаўленні прапушчанага тэрміну.
2. Адміністрацыйная скарга на працягу трох рабочых дзён з дня яе рэгістрацыі можа быць пакінута без разгляду ў выпадку, калі:
не выкананыя патрабаванні да зместу адміністрацыйнай скаргі;
ў органе, разглядаць скаргу, ужо маецца рашэнне па гэтай адміністрацыйнай скарзе.
3. У выпадку пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду асобе, якая падала адміністрацыйную скаргу, вяртаюцца дакументы і (або) звесткі, прадстаўленыя разам з адміністрацыйнай скаргай, за выключэннем выпадкаў падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме.
4. Пасля ліквідацыі недахопаў, якія з'явіліся прычынай пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду, адміністрацыйная скарга можа быць зноў пададзена ў орган, які разглядае скаргу.

 

Артыкул 34-1. Водгук адміністрацыйнай скаргі
1. Асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу, мае права адклікаць сваю адміністрацыйную скаргу ў любы час да заканчэння яе разгляду.
Водгук адміністрацыйнай скаргі, пададзенай у пісьмовай форме, ажыццяўляецца пры дапамозе падачы заявы ў пісьмовай форме ў орган, які разглядае скаргу.
Водгук адміністрацыйнай скаргі, пададзенай у электроннай форме, ажыццяўляецца пры дапамозе падачы заявы ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг альбо пісьмовай форме ў орган, які разглядае скаргу.
2. У выпадку адклікання адміністрацыйнай скаргі орган, які разглядае скаргу, спыняе яе разгляд па сутнасці і вяртае асобе, якая падала адміністрацыйную скаргу, дакументы і (або) звесткі, прадстаўленыя разам з адміністрацыйнай скаргай, за выключэннем выпадкаў падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме.

  

кіраўнік 8
РАЗГЛЯД АДМІНІСТРАЦЫЙНАЙ СКАРГІ

  

Артыкул 35. аднаасобная і калегіяльнае разгляд адміністрацыйнай скаргі
Адміністрацыйная скарга разглядаецца аднаасобна работнікам органа, які разглядаў скаргу, а ў выпадках, прадугледжаных заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, або па рашэнню органа, які разглядаў скаргу, - калегіяльным складам такога органа.

  

Артыкул 36. Межы разгляду адміністрацыйнай скаргі
1. Орган, які разглядае скаргу, абавязаны разгледзець яе з улікам наяўных і дадаткова прадстаўленых дакументаў і (або) звестак.
2. Орган, які разглядае скаргу, не звязаны довадамі адміністрацыйнай скаргі, правярае законнасць і абгрунтаванасць абскарджваемага адміністрацыйнага рашэння ў поўным аб'ёме.

  

Артыкул 37. Тэрмiн разгляду адміністрацыйнай скаргі
Адміністрацыйная скарга разглядаецца ў месячны тэрмiн з дня яе рэгістрацыі. Заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах могуць быць прадугледжаны скарочаныя тэрміны разгляду адміністрацыйных скаргаў.

  

Артыкул 38. Вынiкi падачы адміністрацыйнай скаргі
Падача адміністрацыйнай скаргі не прыпыняе выканання абскарджваемага адміністрацыйнага рашэння.

  

Правы і абавязкі грамадзян пры звароце за ажыццяўленнем
адміністрацыйных працэдур:

  

Артыкул 10. Правы зацікаўленых асоб
Зацікаўленыя асобы маюць права:
звяртацца з заявамі ва ўпаўнаважаныя органы;
бясплатна атрымліваць ад ўпаўнаважаных органаў прадугледжаныя заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах формы (бланкі) дакументаў, неабходных для звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур;
атрымліваць ад ўпаўнаважаных органаў тлумачэнне сваіх правоў і абавязкаў;
прымаць удзел у ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур асабіста і (або) праз сваіх прадстаўнікоў, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі;
знаёміцца з матэрыяламі, звязанымі з разглядам сваіх заяваў, у тым ліку з атрыманымі ўпаўнаважанымі органамі ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый дакументамі і (або) звесткамі, неабходнымі для ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур, рабіць з іх выпіскі, калі іншае не прадугледжана заканадаўствам аб дзяржаўных сакрэтах , камерцыйнай ці іншай ахоўваемай законам тайны;
атрымліваць адміністрацыйныя рашэнні (іх копіі, выпіскі з іх);
адклікаць сваю заяву ў любы час да заканчэння ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры;
абскардзіць прынятыя адміністрацыйныя рашэнні;
адклікаць сваю адміністрацыйную скаргу;
ажыццяўляць іншыя правы, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі актамі заканадаўства аб адміністрацыйных працэдурах.

  

Артыкул 11. Абавязкi зацікаўленых асобаў
Зацікаўленыя асобы абавязаны:
ветліва ставіцца да работнікаў ўпаўнаважаных органаў, не дапускаць нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў у дачыненні да такіх работнікаў;
прадстаўляць ва ўпаўнаважаныя органы дакументы і (або) звесткі, уключаныя ў пералікі дакументаў і (або) звестак, якiя прадстаўляюцца зацікаўленымі асобамі, а таксама дакументы, названыя ў абзацах другім - сёмым часткi першай пункта 2 артыкула 15 гэтага Закона, у выпадку выпатрабавання такіх дакументаў;
ўносіць плату, якая спаганяецца пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур;
своечасова інфармаваць ўпаўнаважаныя органы аб змене месца жыхарства (месца знаходжання), месца знаходжання ў перыяд ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры;
выконваць іншыя абавязкі, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі заканадаўчымі актамі аб адміністрацыйных працэдурах.

  

Артыкул 11-1. Правы і абавязкі трэціх асоб
1. Трэція асобы маюць права:
атрымліваць ад ўпаўнаважаных органаў тлумачэнне сваіх правоў і абавязкаў;
знаёміцца з матэрыяламі, звязанымі з адміністрацыйнымі працэдурамі, у ажыццяўленні якіх яны ўдзельнічаюць (ўдзельнічалі), у тым ліку з атрыманымі ўпаўнаважанымі органамі ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый дакументамі і (або) звесткамі, неабходнымі для ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур, рабіць з іх выпіскі, калі іншае не прадугледжана заканадаўствам аб дзяржаўных сакрэтах, камерцыйнай ці іншай ахоўваемай законам тайны;
адклікаць сваю згоду (у тым ліку выяўленае шляхам прастаўлення подпісу на заяве зацікаўленай асобы) на ажыццяўленне адміністрацыйнай працэдуры ў любы час да заканчэння ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры;
абскардзіць прынятыя адміністрацыйныя рашэнні;
адклікаць сваю адміністрацыйную скаргу;
ажыццяўляць іншыя правы, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі актамі заканадаўства аб адміністрацыйных працэдурах.
2. Трэція асобы абавязаны:
ветліва ставіцца да работнікаў ўпаўнаважаных органаў, не дапускаць нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў у дачыненні да такіх работнікаў;
выконваць іншыя абавязкі, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі заканадаўчымі актамі аб адміністрацыйных працэдурах.